Konkurs mostów wirtualnych

Na ostatnim zebraniu Koła powstał pomysł zorganizowania uczelnianego konkursu mostów wirtualnych na wzór tego z Politechniki Krakowskiej. I nie chodzi tu bynajmniej o zawody mostów modelowanych w programie ROBOT czy SOFiSTiK. Skłaniamy się w stronę rozwiązań mniej inżynierskich, a mianowicie popularnych i ogólnodostępnych gier komputerowych. Ponieważ w internecie dostępnych jest kilka programów tego typu różniących się złożonością, interfejsem i oczywiście grywalnością, prosimy o przetestowanie ich i zaopiniowanie na kolejnym zebraniu Koła.

Lista gier:
Gry Cryptic Sea (link)
Bridge Building – 0.3MB
Gry Chronic Logic (link)
Bridge Project –  163MB
Bridge It – 137MB
– Bridge Construction Set – 5MB
Pontifex – 1MB

 Mamy do przetestowania 5 gier. Proponuję zwrócić uwagę w szczególności na łatwość instalacji, przejrzystość interfesju, prostotę obsługi oraz oczywiście grywalność. Warto też popatrzyć, czy istnieje możliwość tworzenia własnych map – przeszkód. Następnie na zebraniu Koła zbierzemy opinie i wybierzemy jeden program, omówimy sposób prowadzenia rozgrywek i oceniania, ilość etapów, nagrody, terminy…

A tak wyglądała Pierwsza Edycja Konkursu na Politechnice Krakowskiej.

Do pracy!

PS.: A tutaj przesympatyczna gra On-Line (nie, ona nie bierze udziału w naszym typowaniu) – Cargo Bridge

 CargoBridge

Dzień Otwarty na Politechnice Wrocławskiej

6 marca 2013 roku odbędzie się Dzień Otwarty na Politechnice Wrocławskiej. Prezentacja Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego odbędzie się o godz. 9:00 w sali 102 w budynku C-7. W trakcie spotkania również zostanie zaprezentowane nasze Koło Naukowe. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

SKMS 2013, czyli Studencki Konkurs Mostów Stalowych 2013


Nasza drużyna, po 3 tygodniach pracy, zaprojektowała konstrukcję mostu i werdyktem jury zakwalifikowała się do kolejnego etapu SKMS. Konkurs właściwy odbędzie się 19 kwietnia 2013 r. W tym dniu złożymy naszą konstrukcję i zostanie ona poddana badaniu w Akredytowanym Laboratorium Badawczym Instytutu Budownictwa Politechniki Wrocławskiej. Wcześniej jednak most musi zostać wykonany przez wytwórnię konstrukcji stalowych, a drużyna przećwiczyć szybkie jej składanie.

MMPWRSKMS2013

Skład drużyny: Marta Ciszczoń, Kamil Gucwa (kapitan), Krzysztof Matyński, Konrad Rogowski, Damian Woch.
Opiekun: dr inż. Tomasz Kamiński.

Więcej informacji o konkursie na stronie organizatora:  http://uosab.pwr.wroc.pl/category/skms-2013

Wycieczka MM na budowy mostów: Toruń, Bydgoszcz, Kwidzyn

W dniach 15 i 16 stycznia 2013 odbyła się wycieczka KN Młodzi Mostowcy PWr na trzy, aktualnie największe, budowy mostów w Polsce. W ciągu tych dwóch dni odwiedziliśmy budowę mostu łukowego przez Wisłę w Toruniu (drugi dopiero most drogowy w tym 200 tysięcznym mieście), budowę mostu podwieszonego przez Brdę w Bydgoszczy oraz budowę przeprawy typu extradosed przez Wisłę w Kwidzynie.

Oba mosty przez Wisłę są rekordowymi konstrukcjami w swoich kategoriach, nie tylko w skali kraju, ale i Europy, natomiast most w Bydgoszczy, mimo iż nie bije rekordów rozpiętości, na pewno jest ważną i ciekawą inwestycją w świecie mostowym.

 

Poniżej krótka charakterystyka każdego obiektu.

Toruń:
– most łukowy dwuprzęsłowy o rozpiętości 2x270m (najdłuższe przęsło łukowe w Polesce, jedno z dłuższych w Europie),
– masa jednego stalowego łuku to 2700t,
– ortotropowa płyta pomostowa
– bardzo ciekawa technologia montażu: wykonanie całego 270m stalowego łuku przy nabrzeżu na specjalnych barkach, następnie wypłynięcie barkami w nurt rzeki i transport nad wezgłowia mostu, podniesienie 2700t łuku o kilka metrów, osadzenie na wezgłowiach i uciąglenie.
– druga przeprawa drogowa w mieście (pomijając most autostradowy o ograniczonym dostępie)

 

Bydgoszcz:
– most podwieszony o długości przęseł 110m+90m,
– dwa „przenikające się” stalowe pylony,
– pomost zespolony,
– trudne warunki budowy z uwagi na pracę w silnie zurbanizowanym centrum miasta.

 

Kwidzyn:
– most extradosed o długości przęseł 69.3+130+204+204+130+70=808,5 m (najdłuższe przęsła tego typu w Europie)
– skrzynkowy ustrój nośny
– technologia wykonania przęsło po przęśle z użyciem rusztowania samojezdnego (przesuwnego)
– połączenie obydwu brzegów rzeki w miejscu, od którego kolejna przeprawa drogowa znajduje się w odległości aż 40km w każdą stronę (w dolnym biegu Wisły mosty drogowe usytuowane są średnio co 30-35km).

 

Pomimo warunków pogodowych i niskich temperatur podczas wycieczki, wyjazd oceniamy jako bardzo udany. Mieliśmy przede wszystkim okazję zobaczyć z bliska budowy największych konstrukcji w kraju, porozmawiać z inżynierami na temat obiektów oraz skonfrontować naszą wiedzę wyniesioną ze studiów z rozwiązaniami stosowanymi w mostownictwie. Gdy tylko nadaży się okazja, będziemy chcieli zorganizować podobny wyjazd raz jeszcze.

 

PS.: W galerii zostały umieszczone zdjęcia z wycieczki. Zachęcamy do obejrzenia: galeria.