Koło naukowe Młodzi Mostowcy

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Wyróżnienie dla Przewodniczącego

Email

Miło nam poinformować, iż Przewodniczący naszego Koła Naukowego „Młodzi Mostowcy PWr” inż. Krzysztof Galik uzyskał tytuł najlepszego absolwenta I stopnia studiów na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego w roku akademickim 2015/2016 oraz zdobył Nagrodę Przewodniczącego Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w konkursie „Constructor Temporis Futuri”   za inżynierską pracę dyplomową: „Projekt mostu drogowego MA – 25 w ciągu autostrady A4”, Promotor: dr inż. Paweł Hawryszków.

 

W imieniu Opiekuna dra inż. Pawła Hawryszków, Zarządu oraz wszystkich członków Koła, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów! 

Miło nam poinformować, iż Przewodniczący naszego Koła Naukowego „Młodzi Mostowcy PWr” inż. Krzysztof Galik uzyskał tytuł najlepszego absolwenta I stopnia studiów na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego w roku akademickim 2015/2016 oraz zdobył Nagrodę Przewodniczącego Dolnośląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w konkursie „Constructor Temporis Futuri”   za inżynierską pracę dyplomową: „Projekt mostu drogowego MA – 25 w ciągu autostrady A4”, Promotor: dr inż. Paweł Hawryszków.

W imieniu Opiekuna dra inż. Pawła Hawryszków, Zarządu oraz wszystkich członków Koła, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Szkoła Letnia w Krasnojarsku

Email

W dniach 11-20 lipca 2016 r. pięcioro studentów należących do Koła Naukowego „Młodzi Mostowcy PWr” wraz z opiekunem dr inż. Pawłem Hawryszków brało udział w Międzynarodowej Szkole Letniej zorganizowanej na Syberii w Krasnojarsku (Rosja). Tematem przewodnim była „Ekologia na zurbanizowanych obszarach”.

Pomimo trwającej prawie dwadzieścia cztery godziny podróży oraz przesunięciu czasowym, niestrudzeni rozpoczęliśmy przygodę zaraz po przybyciu. Już pierwszego dnia mieliśmy przyjemność zaprezentować naszą Uczelnię oraz działalność naszego Koła Naukowego, a także zapoznać się z pozostałymi uczestnikami, studentami i wykładowcami z Chin, Tajwanu, Rosji oraz Włoch. Każdy dzień pobytu był w pełni zaplanowany od rana do wieczora. Czekało nas wiele atrakcji, między innymi: zwiedzanie miasta, muzeów związanych z tradycją i kulturą Syberii, rejs statkiem po Jeniseju czy wyjście w góry do Rezerwatu Przyrody „Stołby”. Krasnojarski Kraj zachwycał nas na każdym kroku: rozległe zalesione tereny, wspaniałe wzgórza, rozlana, niczym jezioro, na ogromnym terenie rzeka, piękne budowle i zapierające dech w piersiach widoki. Ciekawiło i często zaskakiwało nas wiele spraw: tradycyjne potrawy, często tylko z pozoru podobne do polskich, komunikacja miejska, w której bilet kupuje się każdorazowo u konduktora, temperatury latem przewyższające te w Polsce, samochody z kierownicami zarówno po prawej i po lewej stronie czy miasto, w którym budownictwo historyczne, tradycyjne mocno przeplata się z tym nowoczesnym. Ze względu na naukowy charakter wyjazdu uczestniczyliśmy w wykładach, badaniach i doświadczeniach czy zajęciach laboratoryjnych nawiązujących do głównej tematyki zorganizowanej Szkoły Letniej. Obowiązkowym dla nas punktem programu była oczywiście wycieczka po krasnojarskich mostach. Miasto, z liczbą mieszkańców podobną do Wrocławia, ale położone na znacznie większym obszarze, podzielone jest przepływającą przez nie rzeką na dwie części. Do dyspozycji mieszkańców są jedynie trzy mosty: drogowe i kolejowe oraz kładka dla pieszych.

Mieliśmy możliwość zwiedzenia także zabytkowego i malowniczego dworca kolejowego, na którym swoją stację ma Kolej Transsyberyjska.

Oprócz zapoznania się z odległą Syberią mieliśmy szansę na poznanie nowych osób z różnych regionów świata (Włochy, Tajwan, Chiny, Rosja) oraz tradycji i kultury panujących w tych krajach, które często są przez nas mylnie postrzegane. Była to świetna okazja do nawiązania nowych kontaktów, a nawet przyjaźni.

Każdy z nas przywiózł ze sobą sporą porcję nowej wiedzy, doświadczenie niepowtarzalnej przygody, a także masę wspaniałych wspomnień, które pozostaną z nami na zawsze.

Wycieczka techniczna do Żmigrodu

Email

Dnia 27 czerwca 2016 r. grupa Młodych Mostowców odwiedziła budowę mostu MS-6 w ciągu realizowanego odcinka drogi ekspresowej S5. Most budowany jest nad rzeką Barycz oraz linią kolejową E59 Wrocław - Poznań. Obiekt wykonywany jest przez firmę STRABAG w technologii nasuwania podłużnego. Konstrukcja składa się z 13 przęseł, a jej łączna długość wynosi 750 m. Roboty prowadzone są w taki sposób, aby w ciągu tygodnia powstawał jeden gotowy segment. W czasie wycieczki mieliśmy okazję zobaczyć proces wysuwania segmentu skrzynki ustroju nośnego ze stanowiska wytwórczego przy pomocy siłowników hydraulicznych. Dodatkowo poznaliśmy technologię wykonywania pali fundamentowych Franki NG. Po budowie oprowadzał nas sam Kierownik Grupy Mostowej mgr inż. Andrzej Olszewski.

Most 3D Wanted - Konkurs

Email

W dniach 17-18.05.2016 jako drużyna "WROMOST", w składzie studentów 2 roku budownictwa: Michał Gaworski oraz Szymon Niebora, mieliśmy przyjemność brać udział w konkursie "Most 3D Wanted" organizowanym przez KN Młodych Mostowców Politechniki Gdańskiej "Most Wanted". Do organizatorów napłynęło 15 projektów konkursowych, z czego 9 przeszło do finału po weryfikacji zarówno ze względu na regulamin jak i uwagi komisji konkursowej.

Podczas finału, pierwszego dnia drużyny miały za zadanie w czasie 4 godzin, zbudować zaprojektowane przez siebie wcześniej konstrukcje przy użyciu dostępnych narzędzi i kleju. Niestety, o ile projekt pod względem technicznym wykonania elementów spełniał nasze oczekiwania, o tyle nasz błąd wykonawczy trochę popsuł atmosferę . Pomimo wcześniejszego dwukrotnego pasowania części, 3 elementy nie zostały poprawnie osadzone, klej związał i nic nie można było zrobić - prawdę mówiąc przestaliśmy się liczyć w rywalizacji.

Po części "wykonawczej", w mieszanych nastrojach udaliśmy się na obiad do uczelnianej stołówki. Niestety zwiedzanie Gdańska każdy musiał sobie organizować indywidualnie, ze względu na to, że organizatorzy odwołali tą część programu  w związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi.

O 18:30 w Pubie "BiFOR" w miasteczku studenckim Politechniki Gdańskiej była przewidziana impreza integracyjna, która trwała do godziny około 24. Tak zakończył się dzień pierwszy rywalizacji.

Drugiego dnia, Gdańskie KN przygotowało dla nas seminarium związane z budowlami inżynierskimi i procesami wykonawczymi towarzyszącymi realizacji projektów. Prezentowały się firma Europrojekt z projektem Metra w Dosze w Qatarze(3000 rysunków technicznych BIM) oraz Tunelem pod Martwą Wisłą w Gdańsku, a ponadto firmy Polwar oraz Warbud, które wspólnie pracują przy realizacji Projektu Forum Gdańsk. Zwieńczeniem seminarium był wykład przedstawicieli firmy, dzięki uprzejmości której nasze konstrukcje zostały wykonane. Nowa technologia i jej możliwości zaciekawiły wszystkich, a przede wszystkim przedstawicieli prezentujących się firm, którzy zadawali więcej pytań niż studenci, szukając możliwości wykorzystania nowego narzędzia na swoje potrzeby. 
Po wszystkim, kolejno przewidziano czas na przerwę obiadową, a o 14 wszyscy spotkaliśmy się w budynku "Kuźnia", gdzie na maszynie wytrzymałościowej konstrukcje zostały poddane próbie obciążeniowej. 
Niestety z uwagi na pociąg, tuż po wykonaniu obciążenia naszego mostu, musieliśmy się zbierać i w tym miejscu zakończyliśmy udział w konkursie na 8 pozycji. Nasza konstrukcja przy masie 432g, przeniosła 498N, pomimo błędu w klejeniu, i pewnie przeniosłaby jeszcze więcej, lecz niestety zbyt małe stężenia spowodowały, że most uległ skręceniu. Przy projektowaniu obciążaliśmy konstrukcję wartością siły 500N, więc pomimo błędu, nasze założenia zostały spełnione. Zawsze pewne doświadczenie zostaje, które mamy nadzieję zaprocentuję w kolejnych edycjach konkursu.

Klasyfikacja:
1. PMB Construction - PG
2. Co ja drukuje? - PG
3. CE AGH - AGH
4. JG MOST - PG
5. Need for Bridge - PŚ
6. Forever Young - PG
7. Dwie Lamy - PG
8. WROMOST - PWr
9. Beauty of Structure - PG

 

wyKOMBinuj mOst - Konkurs

Email

W dniach 4 – 6 maja 2016 roku odbyła się IX edycja konkursu wyKOMBinuj mOst, w której wzięło udział aż 39 drużyn z całej Polski. Ogólnopolski konkurs zorganizowany przez Politechnikę Gdańską polegał na zaprojektowaniu i zbudowaniu papierowego modelu mostu, a następnie poddaniu go próbie wytrzymałościowej. Na stworzenie konstrukcji uczestnicy mieli do dyspozycji 7 godzin oraz materiały takie jak: papier, klej, nożyczki oraz przybory kreślarskie. W konkursie przewidziano pięć odrębnych kategorii: najwyższa wartość współczynnika wyrażającego stosunek nośności konstrukcji do jej masy podniesionej do kwadratu, najmniejsze ugięcie przy poziomie obciążenia równym 300 N, najlepsze oszacowanie nośności konstrukcji, najlepsze oszacowanie masy konstrukcji, estetyka konstrukcji.

Pierwszego dnia konkursu drużyny przystąpiły do zbudowania przęsła mostowego o rozpiętości 100 cm z 8 arkuszy brystolu i 1000 ml kleju polimerowego. Kolejnego dnia odbyła się KOMBOferencja, czyli Ogólnopolska Konferencja Naukowa o tematyce związanej z budownictwem i projektowaniem konstrukcji. Natomiast trzeciego dnia odbył się finał konkursu „wyKOMBinuj mOst”, podczas którego wykonane mosty poddano próbom wytrzymałościowym.

Troje studentów – Bronisław Czaplewski, Krzysztof Galik oraz Aleksandra Przygoda z Koła Naukowego Młodych Mostowców – także wzięło udział w tym konkursie. Drużyna „Ptasie Mleczko”, zbudowała konstrukcję o nośności 565 N oraz wadze 1153 g i tym samym zdobyła pierwsze miejsce w kategorii na najlepsze oszacowanie masy konstrukcji, pomyliwszy się zaledwie o 3 g oraz zajęła 12 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Strona 1 z 12

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>